Vážení pacienti, v souvislosti se současnou hygienicko-epidemiologickou situací, nařízeními vlády a doporučeními lékařských společností bychom vám chtěli představit opatření, která pomohou zabránit případnému šíření koronaviru v ordinacích FortMedica.
Před návštěvou ambulance
- Každý pacient si musí doma vyplnit screeningový dotazník Covid-19. Pokud odpoví alespoň jednou „ano“, měl by nejprve telefonicky kontaktovat svého praktického lékaře nebo krajskou hygienickou stanici.
- Pokud se pacient domnívá, že jeho problémy jsou čistě ORL charakteru, zavolá na číslo dané ordinace, kde mu bude domluvena distanční konzultace s lékařem
- Modřany: 725 828 068
- Budějovická: 725 741 117
- Smíchov: 603 420 074
- Bořislavka: 608 103 060
- Pokud lékař rozhodne, že je vhodná osobní návštěva pacienta v ambulanci, bude pacient objednán na nejbližší možný termín
- Má-li pacient akutní obtíže a zároveň respirační příznaky, může být vyšetřen v ORL ambulanci pouze s doporučením od PL, ze kterého bude jasné, že je vyloučena infekce Covid-19 (včetně negativního testu PCR)
- Event. může být pacientovi zaslána žádanka na PCR Covid-19 test distančně z ORL ambulance
- Předpis eReceptu v případě dlouhotrvající léčby je možný na základě telefonické konzultace.
Přestože ordinační doby pracovišť zůstaly nezměněny, důrazně doporučujeme předem zavolat a objednat se na určitý termín. Díky tomu je možné snáze regulovat maximální počet osob přítomných v čekárnách.
V čekárně a v ordinaci
- Ve zdravotnickém zařízení musí pacient po celou dobu mít respirátor nebo roušku (respirátor s výdechovým ventilem vždy kryt ještě rouškou), sundat je smí jen na vyzvání ORL lékaře
- V čekárně je nutné dodržovat rozestupy min. 1 metru (resp. jedné sedačky), dle velikosti čekárny je určován maximální počet přítomných pacientů
- Při vstupu do čekárny i ordinace si pacient vydezinfikuje ruce
- Personál je oprávněn při jakémkoliv podezření na infekci Covid-19 a porušování daných pravidel odmítnout ošetření pacienta vyjma situací daných zákonem
Operační zákroky
- Od 14. 10. 2020 musí podstoupit test PCR na Covid-19 všichni operanti, kteří na pracovišti FortMedica Modřany plánují podstoupit jakýkoliv zákrok v celkové intubační anestezii a zároveň všechny zákroky v nosní nebo ústní dutině.
- Koordinátorka operačního programu všechny dotčené pacienty kontaktuje telefonicky cca týden před jejich plánovaným zákrokem a vystaví jim elektronickou žádanku na test PCR.
- S operanty plánovanými k operaci v lokální anestezii v oblasti uší nebo kůže koordinátorka operačního programu několik dní před operací vyplní po telefonu screeningový dotazník Covid-19.
- Všem operantům a osobám, které s nimi sdílejí domácnost, je důrazně doporučeno zdržovat se 2-3 dny před zákrokem doma, vyhýbat se místům s větší koncentrací lidí a přísně dodržovat hygienická pravidla. Pokud operant nebo rodič sám projeví přání zůstat před zákrokem v karanténě, je možné v den zákroku vystavit zpětně e-Neschopenku, event. OČR.
- Při příchodu na pracoviště v den zákroku operant a jeho příp. doprovod znovu vyplní dotazník ohledně symptomů nemoci Covid-19.
- Při přípravě na operaci v předsálí bude operantovi a jeho doprovodu změřena teplota.
- Rodič může i za stávají situace doprovodit dítě na sál a být s ním při jeho probuzení na dospávacím pokoji, pokud bude mít negativní Covid dotazník, normální teplotu, vydezinfikované ruce a na sobě roušku. V čekárně u operačního sálu, na sále i na dospávacím pokoji může být z důvodu zpřísněných hygienicko-epidemiologických pravidel s dítětem přítomen pouze jeden rodič. Při odchodu dítěte již musí být přítomni dva dospělí, aby zajistili bezpečný odvoz dítěte.
- V případě doplňujících dotazů volejte koordinátorku operačního programu na tel. 720 028 820.
Bližší informace o dezinfekci prostor a použitého vybavení si můžete přečíst v tomto článku.
Děkujeme za spolupráci při dodržování těchto opatření.
Tým FortMedica
Upozornění: Informace obsažené v tomto článku jsou platné ke dni publikování. V průběhu času se mohou změnit. Aktuální informace vám poskytne vždy náš personál osobně nebo na telefonu/mailu. Děkujeme za pochopení.